tisdag 30 januari 2007

Kyckling med fågelinfluensa

Kombinerade idag min goda promenadvana med en god gärning! Tog med en påse gammalt bröd och startade min runda i vår park. I en liten damm mitt i parken samlas många sorters fåglar - de flesta är änder och de simmar runt i den lilla pölen, som hålls isfri med hjälp av en bubblande fontän.
Ivrigt kvackande kommer de första fram till mig så snart jag stannat, kanske är de utskick-ade för att spana in vad jag är för typ. Så snart jag tar fram brödpåsen kvackar de lite extra och strax är jag omgiven av alla deras hungriga kompisar.
Undrar om någon av dem bär på fågelinfluensa? Inser plötsligt att jag aldrig hört ett endaste ord eller uttryck i krogbranschen, som anspelar på just fågelinfluensa. Det var ju så mycket skriverier förra våren och varningarna för kycklingkött var många.
Någon rolighetsminister i krogvärlden borde ha använt något fågel-influensalikt när de serverat kyckling eller anka. Har du hört ett sådant ord, skulle det vara kul om du hörde av dig!

Inga kommentarer: