onsdag 10 januari 2007

Julbord med vinstchans

Idag ska jag avnjuta det första julbordet för i år och ser med spänning fram emot vad det kan bjuda på. Att åka häst och släde till restaurangen är inte att tänka på. Det finns helt enkelt ingen snö. Men om de satt små hjul under medarna är det faktiskt möjligt.
Att julbordet börjar vid brasan tror jag inte heller på. Antagligen står det mitt på golvet i matsalen eller längs med en vägg. Julbord mitt i city blir det, men i mitt eget förortscity. Säkert blir det inte under Tre kronor, men jag antar det blir strålande, dignande, generöst och ståndsmässigt.
Jag hoppas att det är maten som är lagad med kärlek och tradition, inte bordet som det står i annonsen. Satsar man på ett julbord med vinstchans, kan man ju undra över vilka vinster det finns och hur man kan se vem som vunnit.

Inga kommentarer: