lördag 17 februari 2007

Upphittat - en pizza

Var i morse ute på en bloggartur och av någon anledning hamnade jag i Aftonbladets webbarkiv. Och döm om min förvåning när jag hittade en artikel om monsterpizzan, som jag tidigare skrivit om i bloggen. Jag är egentligen inte alls intresserad av matlagning, men kan inte låta bli att fascineras av alla underliga pizzor i vårt avlånga land.
Jag önskar att jag kunnat se hur innehållet bredde ut sig på tallriken då reportern skar upp den nybakade pizzan. Det hade blivit en väldigt fin bild av bantarmat, som med lätthet platsat bland mamsens bild-bantartips. Två bilder hämtade ur artikeln får istället illustrera pizzabagarens bestyr att få allt att rymmas i en calzone.

4 kommentarer:

Jah Hollis sa...

Lika svenskt som pizza, kanske skulle kunna bli ett talessätt. För pizzan finns där ju överallt, i minsta bonnhåla, och i de mest (enligt mig) osmakliga varianter.
Här finns en bra bok i ämnet: www.bokrecension.se/9185377759
Lite högtravande emellanåt, men rätt kul.

Jah Hollis sa...

PS. Man skulle kunna utlysa en tävling om bästa/värsta pizzan. Och om bästa namnet på en pizzeria. Namnet är rätt givet för mig: Pizzeria Tombstone i Högsby, Småland. Kan tänka mig hur det går till där en fredagskväll. DS.

Vi på Kantarellen sa...

Hahha.... skulle kanske göra en pizza en dag. :-D

Frukostflingan sa...

jah hollis; eftersom jag är en så´n typ som med glädje antar utmaningar har du satt mig på det hala, har funderat och noterat, en utmaning är på G.

mamselamsen; hoppas din pizza blir lyckad!