måndag 19 februari 2007

Flytande Jansson...

Janssons frestelse räknas numera som en vätska, eftersom fasta och flytande ingredienser blandas innan rätten tillagas. Hur tokigt det än låter så är det tydligen sant!
Luftfartsmyndigheten tolkar en hemlig lag, läste jag vidare i pappersvarianten av tidningen Metro. Lagen kom till för att slippa terrorattentat på flyget och enligt ett EU-direktiv innebär det att man inte längre får ha några vätskor med sig i handbagaget.
Hur frestande det än kan låta, så gäller det alltså att inte ta med sig Jansson när man ska ut och flyga!

3 kommentarer:

Vi på Kantarellen sa...

Tänk jag då, som en gång hade med mig Öländska kroppkakor till USA. Att inte de blev tagna som handgranater fattar jag än inte idag.

Anonym sa...

handgranater i form av kroppkakor... *skrattar och ler*

och jansson i flytande form... vad kommer härnäst?!

Frukostflingan sa...

tack till er båda, för att jag fick ett riktigt gott skratt innan jag stänger för natten...