fredag 9 februari 2007

Väckning är beställd

Det är tur att jag har en liten humoristisk historia till hands på morgonkvisten! Idag handlar det om en hotellgäst som bad om väckning innan han gick till sitt rum. Det utspelar sig i en tid då det inte fanns telefon eller väckarur på hotellrummen. Det var helt enkelt hotellvaktmästaren som fick gå runt, knacka på dörrarna, och vänta på svar. Gästen kommer något sen ner till receptionen.
- Varför väckte ni mej inte klockan sex, som jag sa till om?
- Nog väckte jag herrn alltid, men herrn skrek bara "Kör ungarna i säng och sätt på toddyvattnet, din gamla harpa".

2 kommentarer:

Vi på Kantarellen sa...

Som av en händelse... genom googling på "mat idag" hittade jag hit.

Som en gammal räv i branschen, favoritlägger jag dig omedelbart.

Frukostflingan sa...

Tack för besöket och hälsningen mamselamsen!
Det är ofta av en ren händelse man hittar något nytt, men alltid lika roligt att träffa "gamla branschrävar".