torsdag 1 februari 2007

Det som göms i snö ...

... kommer upp i tö! Det är så sant som det sagts och just nu förundras jag över hundägare och deras ibland mycket underliga beteende!
De flesta hundägare, som jag känner, har alltid ett par hund-bajspåsar i sina fickor, jag med fast jag inte längre har någon hund. De flesta tar direkt hand om sin älsklings små eller stora högar, knyter omsorgsfullt ihop plastpåsen och tar den med till närmaste avfallskorg. Ibland får man gå en bra bit med plastpåsen dinglande i näven och jag har också sett dem som knyter fast den i kopplet för att slippa hålla i den.
Så har vi då några som inte vill bära runt på påsen! De kastar påsen i en snödriva eller i närmaste dike! Vilken sorts hjärna har de blivit utrustade med? Vore det inte bättre att låta skiten ligga kvar, den bryts ju förr eller senare ner av naturens egna krafter, vilket inte plastpåsen gör!

Inga kommentarer: