söndag 25 februari 2007

En riktig böna

Har gjort en längre tur än vanligt i bloggvärlden, har läst och funderat en del, några nya bloggar har lagts bland favoriterna för att följas upp. Inser plötsligt att tiden har runnit iväg och att det inte hinner bli något klokt av det egna skrivandet idag. Då är det bra att ha en liten söt historia att runda av dagen med.
Två herrar sitter på en restaurang och inmundigar sitt kaffe. Då en av herrarna finner att kaffet är ovanligt gott, utbrister han:
- Jo jag tackar jag, jag tror det är en extra böna i dag!
- Ja, jag kom igår, svarar den djupt rodnande servitrisen.

6 kommentarer:

Anonym sa...

läste nånstans att internet-tid är kortare och går fortare än vanlig tid... den försvinner liksom bara iväg...

och är man intresserad av tid rekommenderar jag Bodil Jönssons "Tio tankar om tid"

"Hur många straxar går det på en kvart?" är en bra fråga, liksom "Menar du 'vänta fem minuter' eller 'riktiga fem minuter'?"

Bodil försöker lösa problemet genom att uppfinna två olika sorters tid, Personlig Tid och Klocktid.

Anonym sa...

Tid. Det är det man pratar om. För lite tid.

Har man möjligen för mycket att göra.

CV sa...

Ja det var en historia som är riktigt bra.
RS
kulturbloggen.com

Frukostflingan sa...

humlan: tid är det enda man har och jag försöker klassificera den som personlig tid, även om det inte alltid är lätt.

thomas: kul att du hittade hit, håller med om att tid är det enda man pratar om, men det handlar nog inte om att man har för mycket att göra...

cv: kul att det var någon som uppmärksammade poängen i historien

Anonym sa...

Men visst är det härligt att liksom bara förlora sig...

Frukostflingan sa...

christina: visst är det härligt... och nyttigt också!