torsdag 31 maj 2007

Livet framför datorn

Livet framför datorn har förändrats ordentligt sedan Loke kom in i mitt liv. Just nu sover han sin lunchsömn och då gäller det verkligen att passa på. Och det är tur att jag har goa vänner som förstår och ser till att jag får bilder att lägga ut på bloggen.
Så här skriver Marianne, kall-skänkan från Värmland kring omklädningsrummet på krogen där hon jobbar.
"Här byter jag identitet, för-vandlingen från det egna jaget till en yrkesroll börjar. Och det är tur att väggarna inte kan prata."
Själv blir jag omåttligt nyfiken på vad det stå på lapparna som sitter på dörren. Kan det vara några roligheter eller är det bara de vanliga förmaningarna från chefen till personalen?

5 kommentarer:

Anonym sa...

"Din mamma jobbar inte här", kanske?

Dubbelörn sa...

Roligt att du kikade in hos mig mitt i värsta actionrullen *skrattar*.

Ska ta o läsa mer hos dig...

Frukostflingan sa...

Stellan: jag tror faktiskt att det kan stå något liknande på en av lapparna, men jag återkommer!

Dubbelörnen: det är alltid kul med nya bloggbekantingar och du är alltid välkommen hit!

Anonym sa...

Vi har också en massa lappar hos oss och det står bara en massa skit på dom!

Frukostflingan sa...

Hej igen kocken, även om du tycker det är skit kan du kanske dela med dig av vad det står på "dina" lappar!