söndag 6 maj 2007

Hur behåller man en god grannsämja

Satt en stund i solen på balkongen och gottade mig med en god bok när den omisskänliga doften svepte in över mig. Konstaterar att det nu har blivit dags för mina grannar att börja terrorisera sin omgivning. Istället för att bli arg över t-spritdoften, går jag in och slår upp ordet utegrill i världens bästa bok och känner mig genast lite bättre till mods.
"Flyttbar spis utformad för matlagning över glödande kol. Ett säkert kännetecken på den typen av bränsle är att det inte tänder om det blåser, än mindre om det saknas några liter T-sprit eller paraffin-tändare; den spyr ut giftiga gaser och rök bara i riktning mot kringstående personer; samt når alltid sin rätta matlagnings-temperatur 30 minuter före eller 90 minuter efter att maten placerats över den."
Så nu är det bara att vänta och hoppas att grannen läser det här och förstår vad jag menar.

Inga kommentarer: