söndag 13 maj 2007

Gott och blandat - stort och smått

Vi går mot sommar och det växer så det knakar i vår svenska natur. Det är en tid man gärna spenderar utomhus och det blir mindre tid för bloggande. Innan sommaren slår till med full kraft är det också trevligt att kunna presentera några nya bloggar.
På tal om att få saker att växa så finns det en som har totalkoll på stora fina trädgårdar och jag har med stigande intresse följt slotts-trädgårdsmästaren en tid. Att jag har mycket att lära är lätt att konstatera, men det är fantastiskt att få drömma sig bort i hans vackra värld ibland.
Den som satte mig på spåret till trädgårdar är lilla b som tittat in till mig några gånger. Hon har nyligen startat växthusbloggen och hennes värld är mer ett projekt i lagom storlek. Kanske kan det bli ett litet hus på landet gjort av gamla glasrutor och kanske vågar jag prova i sommar.
En som tillbringat många år i krogvälden och funnits i bloggvärlden ganska länge är kock och han skriver underhållande och kul om hur han nu lagar krubb till sina fans. Ett och annat recept finns naturligt-vis här också, även om han säjer att han gillar mammas mat.
Kärlek, mat och folköl skriver att hon är en psykologistuderande kvartsalkoholiserad 26-åring med ett abnormt matlagningsintresse och matskribentdrömmar. Här finns massor med finfina tips och recept till fantastiskt fina bilder. Några annorlunda recept har till och med jag vågat pröva eller vad sägs om fruset solsken.
En man som har nära anknytning till krogvärlden är ordningsvakt och här är det intressant att följa hans tankar kring jobbet i krogdörren. Vem är orsak till strul och vad händer när han tvingas gripa in.
Konstaterar till sist att jag måste plocka bort Kallskänken eftersom hon tycks ha lagt ner sitt bloggande. Det känns lite trist, men jag är inte särskilt förvånad. Andra restaurangmänniskor har gjort lika-dant, skrivit när de haft någon konflikt på jobbet som engagerat dem och sedan slutat skriva när allt ordnat upp sig.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Alltid kul att hitta nya bloggar. Ett par av de du nämner känner jag inte igen. Ska kolla in dom nu

Lilla B sa...

Så förvånad jag lbev när jag läste om min egen blogg. Man tackar!!

Frukostflingan sa...

Det finns ju så oändligt många bloggar där ute och det gäller att hitta dem man vill besöka ofta. Jag har flera på lager för kommande gott och blandat, men också några nya som jag vill följa ett tag innan jag bestämmer mig för att lägga dem på min lista.

Anonym sa...

Håller med lillaB, tackar...
Kul att du uppskattar min blogg och dessutom "sprider" den vidare..

//ordningsvakten...