fredag 4 maj 2007

Världens första arkhotell

I denna fantastiska lilla skapelse kan man pimpla fisk direkt från sängkanten om man vill. Det är i och för sig ingenting nytt med en fiskeark som dras ut på isen, det nya är väl att man tänker satsa på att hyra ut ett antal arkar till hågade turister.
I Aftonbladet kunde man härom dagen läsa att turiststationen i Abisko har utvecklat fiskearken och placerat ut några små stugor på isen någon kilometer från land. Och här kan man njuta av frisk luft, fantastisk utsikt och bastubad.
Självklart satte testpanelen betyg på några olika faktorer. Bästa betygen gick till upplevelse, fiske och pris. Sämst betyg fick maten eftersom man få nöja sig med fisken man själv drar upp eller gå till restaurangen vid fjällstationen.
Hoppas att testpanelen fick tillräckligt med fisk, att de hade tillräckliga kunskaper för att klara av att rensa och tillreda rödingen för att slippa gå hungriga till sängs!

2 kommentarer:

Anonym sa...

inte för att jag är så mycket för fiske men det här låter ju ganska fantastiskt ... kul upplevelse kan jag gissa ...

Frukostflingan sa...

Jag hoppas givetvis att det blir en bra verksamhet, som ger de boende tillfälle till nya jobb och så fick jag ett nytt ord att lägga in på min ordsida!