måndag 7 maj 2007

Att få en vän på gott humör

Av alla gamla historior som florerar i branschen finns det många som handlar om samtal mellan gäster. Den här handlar om när Jonasson sitter på kaféet med sin gode vän Svensson, som för tillfället är ovanligt sur och vresig. Och hur Jonasson än försöker går det inte att få vännen på bättre humör och till sist säger han.
- Nu ska jag säga dig en sak. Då du är på dåligt humör, ska du bara göra som jag. Jag går hem och kysser min hustru och så är jag idel solsken igen!
- Tack för rådet! När kan jag träffa din hustru hemma?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ordsamlare, ett trevligt uttryck! Däremot känns det som om jag hört den om husturn förut.

Frukostflingan sa...

Ja du jim, det är kanske så att du hört denna historia förut, allt är ju inte nytt under solen!
Men det är roligt att du gillar uttrycket ordsamlare.