tisdag 29 maj 2007

En annan illusion

Kan inte låta bli att göra ännu ett inlägg på illusion när jag tittat igenom bilderna från landet. Fick ett stort lass ved och som vanlig staplade jag upp den ordentligt och det ser väl snyggt och prydligt ut eller hur? Men det hela är bara en illusion för går man runt på andra sidan så ser man vad som hände strax efter att "staplandet" var klart! Vad kan en trave ved ha med krogen att göra tycker du säkert, men förr kallade man faktiskt ett gäng restauranggäster, som hade svårt att ena sig om en beställning, för just vedtrave. Och kyparen som ville få ordning på beställningen muttrade att han skulle sätta fyr på vedtraven, innan han gick ut i matsalen.
Och jag kan bara konstatera att jag är mycket bättre på att stapla vinglas i ena handen än att stapla ved. Hur det kan se ut ska jag återkomma till när jag besökt en krog som vill låta mig testa, men du kan ju förstås gissa hur många vinglas (tomma) jag kan bära i ena handen.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha...väldigt rolig illusion :)

Anonym sa...

Puhhh den illusionen skulle inte jag vilja uppleva!

Anonym sa...

Ha,ha, jag har själv gjort exakt samma sak. Efter timmar av staplande gick jag och ropade till frun att hon skulle komma och titta. Just då rasade hela härligheten så jag slängde in allt i vedboden istället.
Ha de bra
Rolle

Lilla B sa...

Vågar mig inte ens på att gissa hur många tomma vinglas du kan hålla i handen. Skulle gärna vilja se hur det ser ut med en full hand!

Frukostflingan sa...

Ja, man kan säga att det var roligt efteråt, men just när det händer känns det lite snopet. Jag lät högen ligga kvar, orkade inte göra som dig Rolle, det blir en annan dag!
Lilla b: du kan ju gissa för dig själv om du inte vill skriva något här, för som sagt jag ska göra en full hand och lägga ut den här!

Lilla B sa...

frukostflingan: Jag blir alltid lika imponerad av yrkesskicklinghet, antingen det gäller att filéa fisk, bära tallrikar eller mura spisar. Så en bild tas emot med största intresse och tacksamhet!