måndag 26 mars 2007

Säg mig vad du dricker...

Hittade härom dagen ett litet anslag bredvid kaffemaskinen på ett fik. Självklart kunde jag inte motstå frestelsen att skriva av den för att lägga in här.
Beställ din dryck och vi vet genast vem du är!
  • Cappuccino - du är en ganska vanlig typ, som gillar ett vanligt förhållande. Det kan ibland slå gnistor eller skumma omkring dig, kanske då du har en tillfällig romans.
  • Café au lait - du är den mjuka och känsliga typen eller kanske vill du bara vara lite trendig.
  • Espresso - du är en typ fylld av passion och intensitet, du är stark i ett förhållande så länge det nu varar.
  • Macchiato - du är en espressotyp i allt utom i styrka och intensitet, du har däremot en mjuk och känslig sida, men dina förhållanden varar inte särskilt länge.
  • Vienna - du är en söt typ, men det finns inget innehåll i dina förhållanden.
  • Irish coffee - du är en vild typ och gillar att ha kul, du tycker om att tappa kontrollen i ett förhållande, men du faller definitivt inte alla på läppen.
  • Mocha - du är en osäker typ och har svårt att bestämma dig, vare sig du ska ge dig in i ett förhållande eller bara vara vänner.
  • Varm choklad - du är en extra söt och känslig typ, vill bara vara vän med alla och alla tycker om dig som en vän, men du är ingens älskare.
  • Ischoklad - du är en patetisk typ, du vill bara vara vän med alla, men du kan inte hänge dig som vän.
  • Iskaffe - du är ingen seriös typ och du vägrar att ge dig in i förhållandets hetta.
  • Milkshake - du är en riktigt omogen typ, håller fortfarande på med ung kärlek. Väx upp!

Vad ska man säga om detta utan att avslöja sig allt för mycket!

6 kommentarer:

CV sa...

Om jag dricker allt utom milkshake, då blir jag väl värsta kameleonten kanske?
RS
kulturbloggen.com

Frukostflingan sa...

Det är väl ungefär så som jag känner mig CV, men milkshake är visst inte så dumt nån gång!

Anonym sa...

Vad är vi som dricker the för nåt!?

Får nöja mig med varm choklad då, för kaffe är bland det absolut värsta som finns!

Frukostflingan sa...

humlan; jag vet faktiskt inte, det stog ingenting om det på lappen, men jag ska fråga nästa gång jag går dit;-)

Jah Hollis sa...

Hemma föredrar jag asstarkt skånebryggt kaffe med lite mjölk i. När jag tar tåget till jobbet tar jag gärna caffè latte för att man får mycket och det är bra att skölja ner mackan jag äter med (jag dricker det definitivt inte för att vara trendig, tvärtom känner man sig nästan utsatt för diverse fördomar för att man bär på en lattemugg).

Frukostflingan sa...

jah hollis; såna här lappar sitter det överallt i krogvärlden, och skulle man ta åt sig av allt man såg och hörde skulle man inte gå utanför sin ytterdörr.
Ta det för vad det är - jag lovar att det absolut inte är någon som menar något illa.
Jag går också omkring med en lattemugg! ;-)