torsdag 15 mars 2007

God till tusen

Tappade nästan andan när jag idag satte mig på pendeln och slog upp tidningen för att läsa på vägen hem. Letar vidare på nätet när jag kommer hem och finner givetvis mer!
Smakar det så kostar det eller vad sägs om att betala 7 000 kronor för en pizza! Jo det är alldeles riktigt, men då får man åka till Nino´s Bellisima i New York. Hur denna pizza tillagas kan man se här på aftonbladets webb-tv.
Med tanke på att otroligt dyra lyxdrinkar redan finns att köpa här hemma i svedala är det väl bara en tidsfråga innan denna gourmetpizza också hittar hit.

6 kommentarer:

Anonym sa...

shit, men man får inte vara hungrig, pizzan ska beställas 24 timmar i förväg :-)

Jah Hollis sa...

En Frutti di mare på Vespa eller Siciliana i Malmö känns på något vis mer prisvärd. Rent spontant alltså.

Ankan sa...

Igårkväll åt jag en kebabpizza med dubbel deg. 60 pix. Känns mer prisvärt.

Frukostflingan sa...

kocken: har man råd med pizzan kanske det bara handlar om bättre planering :-)

jah hollis: rent spontant håller jag med dig och tror faktiskt att jag ska ner till "min" pizzeria :-)

ankan: dubbel deg!!! är det inte väl mycket bukfylla, men för 60 pix är det nog värt pengarna :-)

Ankan sa...

Pizzerian där jag med jämna mellanrum inhandlar mig en pizza är alldels för tunn utan dubbel deg. Tyvärr.

Frukostflingan sa...

ankan: Då kanske det inte är så fel med en dubbel ändå!