tisdag 27 mars 2007

Segla i soppa

Med en kort och tänkvärd sopphistoria avslutar jag min dag. Historien fick jag från en vän som var kypare på en krog där man under en period hade en mycket speciell kock i köket. En kock som tyckte det var bekvämt att bara använda pulver och vatten när han gjorde soppor och såser. Det smakade säkert inte gott och en dag hade min vän serverat en sjöman, han kommenterade sin måltid så här.
- Hör nu kypar´n, jag vill bara säga er, att om det här är soppa, så har jag seglat i soppa i hela mitt liv.

3 kommentarer:

Stina sa...

Haha. Den var ju bra. Kram Stina

Anonym sa...

Ha ha den där och en osmacka till kaffet passar som handen i handsken :-)
Kul du gillade min blogg.. här har du det så soligt sååååå
Tjingeling

Frukostflingan sa...

Hej hemma-på-landet och välkommen till min blogg, har varit inne och kikat in bland vackra saker hos dig. Blir inspirerad! Kram

pialotta; det är så skönt med solen, samma färg som osten på mackan...;-)