tisdag 3 april 2007

Vårliga tecken i stan

Vilken tur jag har att veckans tisdagstema är vårtecken. Jag var inne i stan igår för att titta på den vårliga röran på stans alla trottoarer och att jag fick några bilder från humlans-frizon som jag skrev om häromdagen.

Överallt på trottoarerna står det som ska bli stadens uteserveringar. Man får se sig för så att man inte snubblar över golv och inoljade sitsar. Men snart är det klart och då syns inte mycket av trottoarerna trots att det finns regler för hur man får bygga.

16 kommentarer:

Anonym sa...

Bra tolkning av temat.

Anonym sa...

Helt klart vårtecken ! Sommaraltanerna för alla fik är riktigt vårigt ! Skönt när man kan sitta där och bara må...

Kram Eva

Anonym sa...

Helt klart ett säkert vårtecken...
Ha en trevlig påsk

Anonym sa...

Hahha..det har jag aldrig tänkt på som ett vårtecken, men det är klart att uteserveringarna kommer igång på våren också :) Jättefint och smart :)

JULIEK sa...

Ja dette var vårtecken. Tenk så mysigt nær man kan sitte ute å ficka på stan : )

Anonym sa...

Vilket bra vårtecken!

Anonym sa...

Annorlunda vårtecken! :) Vad skönt det ska bli att kunna fika ute...

Paula sa...

Kommer allt ihåg somrarna när jag bodde i Stockholm- det kunde ta mycket lång tid att ta sig hem efter jobbet - med alla inbjudande uterestauranger längs vägen...

Anonym sa...

Ett absolut vårtecken!!! Vi var & skulle käka i söndags ... och ville såkalrt sitta ute, och uteserveringen fanns där - men inga stolar, och inga fick vi ta ut heller *hmf* retligt var det.

Anonym sa...

Vilket bra vårtecken, man riktigt känner hur härligt det ska bli att snart få sitta på uteserveringar:-)

Anonym sa...

Det var ett bra vårtecken!

Anonym sa...

Härligt när man kan sitta ute och fika!

Anonym sa...

Ja!!! Årets første utepils (øl) er på trappene, gissa om vi gleder oss :) Det ska' bli roligt :)

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Ja det var ett säkert vårtecken .
Men hua , så kallt som det varit idag skulle jag inte velat suttit på någon uteservering.

Anonym sa...

Vilken bra och annorlunda tolkning av temat. Visst längtar man efter att få sitta på en mysig uteservering!!!

Frukostflingan sa...

Jag har äntligen hittat en dator som fungerar på min ö, så tusen tack för alla trevliga kommentarer. Jag återkommer med tolkningar av nya tisdagsteman framöver. Ha det så gott till dess!