fredag 20 april 2007

Medan dammtrasan dansar fram

Har äntligen tagit tag i det som borde ha varit gjort för så länge sedan - städa undan alla dammråttor i hörnen och ordna upp i min bokhylla. Att jag helt plötsligt fick sådan lust kan jag nog tacka Stenkyrka-bekantingen Gunnar Järeld för eller i alla fall den musik han spelat in på sin senaste CD.
Det var väl också en slump eller möjligen var det ödet som fick mig att stanna vid hans bord på Wisby Strand härom veckan. Han var en av de artister som deltog i invigningen och nu satt han och sålde sin senaste CD. Och jag kunde bara inte motstå frestelsen att köpa en. Så nu har jag gått här och lyssnat medan dammtrasan formligen dansat fram.
Ett stort tack till Gunnar för de fina texterna och musiken!

3 kommentarer:

Jah Hollis sa...

Kanske detta kan vara av intresse:
www.ystadallehanda.se/apps/pbcs.dll/
article?AID=/20070420/NOJE/104200469/
1730/KULTURNOJE
Lite negativt att påstå att ingen kommer att läsa den förstås.

Jah Hollis sa...

Oj, så konstig förra kommentaren blev.
Man måste givetvis kopiera hela adressen för att hitta det jag vill tipsa om.

Frukostflingan sa...

Tack för tipset, jag har lagt till länken på min andra sida - i mitt skafferi. Där samlar jag allt som har med boken att göra och så lite nya krogord förstås. :)