onsdag 25 april 2007

Morgonpasset

Ingenting har varit särskilt normalt hemma hos mig denna morgon. Att sömndrucken försöka kvickna till i duschen redan klockan 06.00 är mer utmanande än man kan tro. Att sedan försöka räta ut ansiktsrynkorna och försöka se pigg ut är inte heller något jag som nattsuddare är särskilt bra på. Och jag har definitivt aldrig förstått uttrycket att morgonstund har guld i mun.
Men vad gör väl det när det finns ett liv i krogvärlden, som pågår dygnet runt. Och när jag blir inbjuden för att medverka i en morgonsändning går jag gärna upp i ottan för att ta mig in till studion. Det blev en väldigt trevlig pratstund och för mina vänner som inte orkade upp så tidigt kan jag berätta att det går att lyssna i efterhand på sändningen. I 30 dagar är det möjligt att reprislyssna så det ska ni väl hinna med!
Och här har ni länken till morgonpasset i P3 - det är bara att trycka på dagens sändning och spola fram bandet till del 6.

4 kommentarer:

Jah Hollis sa...

Ja, men det var väl värt besväret att gå upp tidigt för att få vara med i ett så långt inslag på bästa sändningstid (men jag håller med om att det är en hemsk tid att stiga upp vid).
Jag har själv medverkat (blivit intervjuad) i radion ett antal gånger, på den tiden jag var aktiv i musikrörelsen. Och jag har faktiskt spelat med mitt band i radio också.

Frukostflingan sa...

jah hollis: Visst var det värt att kliva upp, men mitt hjärnkontor är inte så alert den tiden bara!
Kul att få veta att du haft ett band och att du varit aktiv inom musikrörelsen! Har du skrivit om det på din blogg?

Jah Hollis sa...

Jag har nog berört det ytligt. Sedan hade vi ett band på en av mina senare arbetsplatser. Det finns faktiskt med på bild på något gammalt inlägg.

Frukostflingan sa...

jah hollis: Jag får visst anledning att titta djupare i arkivet på din blogg! Tack för tipset!