fredag 27 april 2007

After majbrasa

Befinner mig just nu på min ö igen, dels för att träffa Loke, men också för att göra det sista i trädgården inför sommaren.
På vägen till stugan körde jag förbi ett folkets hus och hittade ett nytt uttryck - after majbrasa! Skrattar gott en stund åt att be-greppet "after" nu har nått ut på den gotländska landsbygden och att man blandar engelska och svenska på det här sättet!
Stannade för att ta reda på vad begreppet egentligen innebär och fick veta att man får en liten enkel supé med dryck när man kommer från majbrasan och därefter spelar en orkester upp till dans! Kul!

2 kommentarer:

Anonym sa...

låter ju faktiskt kul.... och det finns ju så många andra after - ex after ski, after beach, the day after (kanske inte hör hit?)
Ang Rabarberchutney. Jag har gjort rabarberchutney men inte testat alla receptet jag la ut. Jag hade fått en fråga om tips på vad man kan göra med rabarber och då kom jag på att jag ju kunde jaga rätt på lite roliga recept. Men alla ska testas. Det riktigt vattnade sig i munnen på mig när jag skrev ner dom. Tråkigt nog har jag inte så mycket rabarber själv....men det mesta går ju att köpa

Frukostflingan sa...

Ja du, visst finns det många uttryck, *skrattar* åt det som inte hör hit, men kul i alla fall! Det där med rabarber lockade, ska pröva något av det du skrivit om!