tisdag 3 april 2007

Jag möter våren här

Äntligen påskhelg, men jag åker redan idag till min Ö och möter våren på gården. Räfsar, rensar och gräver så länge det är ljust och när mörkret faller blir det god mat, ett glas vin och en ny bok. Kanske sätter jag mig innanför det här fönstret, tittar ut över åkrarna och njuter av tillvaron.

Här lever vi med naturen så som man gjorde förr, utan elektricitet, utan rinnande vatten och med utedass på gården. Jag hoppas att jag kan terrorisera mina grannar om jag får abstinensbesvär efter bloggen, annars får ni vänta till dess jag är tillbaka. För nu åker jag!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det där ser makalöst härligt avkopplande ut. Glad Påsk!

Anonym sa...

Hoppas att du får en skön påsk.
Ät och drick gott.
Tusen tack för boken "humlan" skickade,skrattade gott åt många igenkännande ord.
Kram från ett blåsigt norr.

Jah Hollis sa...

Det ser fint ut. Hoppas det blev en bra påskhelg.

Frukostflingan sa...

christina, madde och jah hollis; Jag lovar att det varit en makalöst avkopplande helg! Det blir några dagar till men nu har jag hittat en dator som fungerar så vi får väl se om det blir några fler inlägg!

hpy sa...

Det ar nagot fantastiskt da man kan fara till ett sadant stalle dar ingenting paminner oss om daglig stress.

Frukostflingan sa...

Det är verkligen stressfritt på detta ställe, man lever med ljuset och årstiderna och mår väldigt bra!