söndag 15 april 2007

Den skyltade dörren

Igår och idag har det varit visning av den nya fina kongress-anläggningen i Visby, som jag tidigare skrivit om. Självklart passade jag på att ta mig en titt när jag ändå var på plats! En första bild blir det av den skyltade dörren, som leder dit jag av ohejdad vana alltid hittar först. Det passar också bra som ett mycket försenat tisdags-tema som denna vecka var skyltar. Synd att man använder engelska på Gotland, det borde förstås varit något gotländskt istället.

2 kommentarer:

Jah Hollis sa...

Det borde ha stått:
Bare får pärsonalen.
Eller hur det nu skrivs fonetiskt på gotländska.

Frukostflingan sa...

Jag har frågat några av mina gotländska vänner vad de skulle skrivit, så vi får väl se vad de kommer med för förslag.
Själv skulle jag kanske bara skrivit "bakum durí"