måndag 11 februari 2008

Betala extra dricks

Det var inte helt lätt att idag kora en vinnare av uttrycket med guldpennan. De flesta var inne på att servisen fick extra dricks och det är i och för sig rätt, men det rätta svaret är att det används då en gäst ger mycket extra dricks genom att skriva på notan när han/hon betalar med kort.
Den som kom närmast det rätta svaret är l*eva med sin spekulation, "Kanske någon som betalar med förtagskortet, samt därmed betalar bra med dricks?"
I det svaret fanns både kort och extra dricks så jag säger grattis l*eva så här på måndag morgon! Du väljer själv vilken bok du vill ha, Galoschjesus eller Coola krogen! Glöm inte att skicka ett mail med din adress så kommer boken i ett huj!
PS. Och visst kommer det ett nytt uttryck på lördag!

5 kommentarer:

l*eva sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
l*eva sa...

(det var jag som tog bort min kommentar p g a total förvirring)

Tack snälla...och så kul!
Väljer absolut Galoschjesus!
(som jag glömde skriva i e-mailet!)
Bara titeln...gör mig nyfiken!

Lilla B sa...

Grattis Eva!!! Jag vann Galoschjesus förra gången och den är sannerligen en guldgruva. Att få vinna en bok är något speciellt kul, tycker jag. Du blir inte besviken!
Och Frukostflingan: Tävlingarna är jättekul!

l*eva sa...

Lite kul det där med *guldpennan*...när jag hade med mig mitt företagskort...så kände jag mig som *flickan med guldskorna*. Med det kortet kunde man vara lite generösare än vanligt!

lilla b, hade ju ett snarlikt svar...*jag skäms lite* MEN roffar åt mig Galoschjesus *L*

Frukostflingan sa...

l*eva; det gör inget om man blir lite förvirrad, allt ordnar sig i alla fall till slut! Visst hade lilla b ett snarlikt svar, men hon skrev att dricksen betalades med reda pengar och det är den hårfina skillnaden, så du behöver absolut inte skämmas ett enda dugg!
Grattis och boken lägger jag i brevlådan när jag tar kvällsturen med hunden!

lilla b; kul att du gillar boken och tävlingarna, jag lovar att fortsätta för det är faktiskt lite kul att läsa tävlingssvaren också!

Ha en trevlig kväll båda två!