lördag 22 mars 2008

Råttatouille

Det blev ingen resa till ön i påsk, det går ju inte att kratta eklöv när det ligger en hel massa snö överallt och vi kände inte för att bli insnöade långt från allfarvägarna.
Och i stället för att vittja några råttfällor på landet gonade vi oss i var sin soffhörna med onyttigheter och den underbara filmen Råttatouille. Om råttan Remy som hatar sopor och drömmer om att bli fransk stjärnkock.Jag log igenkännande över att de lyckats fånga köksregionernas hierarkiska värld och skrattade gott när råttorna marscherade fram i köket och fixade till det bästa käket i Paris.
Att binda ihop och kyla ner hälsonämndsinspektören och värsta konkurrenten i kylrummet är dock inget jag sett mina gamla kockkollegor göra, men jag tror att de i alla fall tänkt tanken någon gång.

2 kommentarer:

cS sa...

Den lägger jag upp på min lista. Måste ses.

Frukostflingan sa...

cs; gillar du tecknat så är det garanterat kul!