tisdag 25 mars 2008

Nytt storhotell

Det verkar som om Maria på tisdagstema tror att det är måndag idag, eftersom det inte kommit något nytt fototema denna vecka. Men det finns tillräckligt med bilder i mitt arkiv för att klara elektricitets-temat en andra gång.
Den här bilden är tagen för ganska precis ett år sedan och då var bygget av det nya hotellet vid Norra Bantorget i Stockholm så här långt kommet. Det går åt en hel mängd elektricitet för att klara av ett sådant bygge och en hel del även för att hålla hotellkomplexet öppet.

Nu är hotellet färdigbyggt och invigt, dessutom är det nu Stockholms största med sina 558 rum. Här står skandinavisk arkitektur, form-givning och gastronomi i fokus och du kan ta dig en titt på hela härligheten inifrån om du klickar på den lilla bilden. Man kan väl säga att utsikten från hotellet också är unik - LO-borgens torn och mäster Palm. Och fler elektriska bilder finner du förstås här!

8 kommentarer:

Elisabeth sa...

Jaa, där behövs en hel del elektricitet. Rätt häftigt med hur mycket arbete som ligger bakom ett hus.

Husbilen Credo sa...

häftigt med all el som elektrikerna gömmer undan så snyggt

cS sa...

"för allt går ju med elekticitet" som Tage Danielsson sjöng. Vad ska hotellet heta? El Trocadero?

Frukostflingan sa...

Klicka dig in på hotellet via den lilla bilden, titta på inredningen och ta del av vad hotellet heter!

cS sa...

Men jag får Morbus Ménière av allt snurrande. Men nu börjar det Clar(io)na, tack. :-)

Frukostflingan sa...

cs; tack för att jag fick ett gott skratt, men det var skönt att det fungerade trots snurrandet!

Anonym sa...

Jag åkte förbi det i helgen, och det var verkligen mäktigt. Senast jag såg det såg det väl ungefär ut som på den första bilden så det var intressant att se hur det blivit nu.

Frukostflingan sa...

emma; jag tycker att det är kul att följa ett bygge från början till slut och då menar jag ända till dess det varit i drift ett tag.