tisdag 4 mars 2008

Fritid för tittskåp

Fritid var ordet för denna veckas tisdagstema och fri tid har jag nu gott om! Jag gillar att skapa nya saker och sparar på väldigt mycket "skräp", det gäller ju att ha arbetsmaterial till hands då skaparlusten slår till!
Att göra tittskåp är något som länge har roat mig och det roligaste är nog att klura ut vilket material man ska använda för att få till det. Några av mina tittskåp ger kanske en vink om hur det såg ut på ett par krogar jag jobbat på.

Vinkällare någonstans i Visby.

Linnerummet på gamla Stadshotellet i Visby.

Diskrummet på hotell Fågel Blå i Lycksele.

Självklart gör jag många fler intressanta och roliga saker på min fritid, men de här bilderna tycker jag passar väldigt bra på den här bloggen och för tisdagstema, där du för övrigt kan se vad många andra gör på sin fritid.

11 kommentarer:

EVA / whiskyochchampagne sa...

Wow vad du är duktig !!!
***
Ha en fin tisdag !
K R A M från EVA !!!

Anonym sa...

Nämen imponerande!
Vad kul!

Anonym sa...

Vilket roligt fritidsintresse!

Anonym sa...

du har länkat till ett gammalt bidrag, men jag hittade ändå!
Vilket pillegöra, dom borde du ställa ut! Helt fantastiska!

l*eva sa...

Tänk vilka talanger, det finns hos en servitris.
Kan nog säga, att jag är MER än Imponerad!

(men det krävs nog att man har en kreativ och fantasifull ådra, för att vara *servitris*)

Ninni sa...

Oh, vad fint! Ser väldigt tålamodsprövande ut :-)

En liten AnCa sa...

Vilket härligt o annorlunda sätt att spendera fritiden! Jag gjorde ett par tittskåp för några år sen men fastnade inte riktigt för det, lite för pilligt för mig tror jag!

Anonym sa...

jätteimponerad!

Cattis sa...

men så duktig du är!
riktiga små miniatyrer :-)

Anonym sa...

Vilka fina grejer du gör! Jag är djupt imponerad! Det verkar riktigt roligt!!

Frukostflingan sa...

Tack för alla goa kommentarer, det är verkligen avkopplande att sitta där och "pilla" med detaljerna. Det värsta är att skaparlusten är som störst sent på kvällarna och nätterna, men det är väl vanorna med ett nattarbete som aldrig försvinner!