måndag 31 mars 2008

Nyanställds dilemma

En riktig spjuver till restauranggäst kom en dag in på en större landsortsrestaurang. Han kallade på första bästa servitris, som också råkade vara ganska nyanställd.
- Hö´nnu lilla nåden, ha ni likörer här?
- Jo då, ...
- Ge mig då ett litet glas chattå briang och en kaffe.
- Det ska bli, svarar servitrisen varpå hon stegar ut till spritkassan och beställer "likören".
Kassörskan fick sig ett gott skratt, men förklarade för servitrisen att just den drycken inte fanns hemma. Och med detta besked gick flickan in till gästen igen.
- Chattå briangen ä´tyvärr slut, men vi har andra likörer.
- De´va´synd de´, svarade gästen leende, då får vi ta den en annan gång, jag nöjer mig med kaffet idag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag läser med förtjusning dina trevliga historier!

Frukostflingan sa...

Tack Ingrid, jag är som du förstår alltid på jakt efter nya och det verkar som om jag kan fortsätta med dem ett bra tag till. Krogfolk berättar gärna skrönor, men har ganska svårt för att skriva ner dem. Så man måste alltid vara utrustad med papper och penna!