lördag 29 mars 2008

Du tanten...

På min tidiga morgonpromenad med Loke träffade jag en kvinna, som också rastade sin hund. I sitt sällskap hade hon en liten grabb, som pratade i ett kör och efter en stund vågade han sig på att ställa en fråga till mig.
- Du tanten, vet du vad det blir om man korsar en älg med en känguru?
Något häpen tittade jag på honom och funderade. Jag drog mig till minnes alla korsningshistorior, som min egen grabb drog under en period av sitt liv, men kunde inte komma på svaret. Den lilla killen såg väldigt nöjd ut när han slutligen sa.
- En älgstudsare förstås!
Och jag gick hemåt med lätta steg och ett leende på läpparna. Vilken underbar morgon!

4 kommentarer:

Anonym sa...

*Skrattar högt* den var riktigt bra! :)

Frukostflingan sa...

emma; visst är den för kul ;-)

Jessica sa...

ungar, de är fantastiska!

Frukostflingan sa...

jessika; visst är ungar fantastiska och de har ett enormt minne för historior.