måndag 24 mars 2008

Rakt på sak

Bjuder på en liten go´ ägghistoria nu när påsken börjar närma sig sitt slut och den utspelar sig förstås i en matsal någonstans. Där sitter en gammal ungkarl vid ett bord i full färd med att kommentera frukosten som han nyss blivit serverad.
- Fröken är ju ny på stället och känner inte till mina vanor. Rent språk tycker jag om, och mina önskningar måste till punkt och pricka uppfyllas. Är nu de här äggen riktigt hårda - annars vill jag inte ha dem, jag tål nämligen inte löskokta ägg.
- Jag beställde dem hårda, svarade den nya serveringsflickan.
- Det är inte det jag vill veta. Har kokerskan sagt att de är hårda?
- Ja, hon sa... hon sa...
- Hon sa och hon sa, det ska vara rent språk har jag ju sagt! Nå, vad sa hon nu?
- Fröken kan slå dem i flinten på gubbstuten utan att dom går sönder, sa hon!

2 kommentarer:

cS sa...

Ibland är ju inte ärlighet bäst. Inte i den branchen ;-)

Frukostflingan sa...

cs; jag håller med, men kan man säga sanningar med glimten i ögat då kan man säga nästan vad som helst till vem som helst! ;-)