söndag 16 mars 2008

Bråda dagar

Påsken närmar sig med stormsteg och det blir äntligen dags att inspektera ägorna på ön! Jag ser fram emot några sköna men bråda dagar, som avslutas med sköna bastubad. Ska kratta ihop eklöven som ligger i drivor runt husknutarna, elda och tömma en och annan råttfälla, men också njuta av vårens första blommor.
Bråda dagar råder också inom den gotländska krogvärlden, där det köps, säljs eller läggs ner som aldrig förr. Några söker redan efter sommarpersonal, medan andra rustar och putsar för att allt ska hinna bli klart när årets turistström startar.
Och jag undrar förstås om det ska bli någon schyst lista att förlita sig på i år, eftersom HRF ännu inte tycks ha upptäckt att det blivit nytt år - 2008!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha, hoppas du inte jobbar ihjäl dig och att du får tag i några råttor!

Och det där med fackets gamla lista. Man är bra på att starta nya grejer, men att följa upp att allt är okey är dom urusla på!

Frukostflingan sa...

fia; nej då, jag kommer inte att jobba ihjäl mig, det finns gott vin och god mat med i bagaget!

Jag tycker också att HRF blivit sämre på att följa upp det de startat och då speciellt på hemsidan. Vet inte om det beror på att det blivit en massa tjänstemän som ska göra det som ombudsmän gjorde förut.

Ha en bra dag!