lördag 16 juni 2007

Statliga subventioner

Så har det blivit dags för Alliansen att sätta nästa löfte i sjön. Nu handlar det om sänkningen av arbetsgivaravgiften för de företagare som anställer ungdomar, fast så värst många fler arbetstillfällen lär det antagligen inte bli.
När jag läser i LO-tidningen att McDonalds kommer att håva in 50 extra miljoner av de statliga jobbpengarna bara på dem som redan idag är anställda blir jag riktigt ilsken. Inte kommer de att anställa fler, pengarna kommer ännu en gång att hamna i de redan besuttnas djupa fickor.
Ingenstans går det att hitta några siffror, som visar hur många nya jobb satsningen borde ge, men å andra sidan finns det heller inga krav på att det ska ge fler jobb. Med andra ord, typisk allianspolitik!

2 kommentarer:

l*eva sa...

Javisst...man blir FÖRBANNAD!

*Alliansen*...har dessvärre fått mig,att inte engagera mig.
Precis. Det borde ha blivit tvärtom!
Jag skäms!

Frukostflingan sa...

Ja du eva, det är väl precis det alliansen räknat med, att folk ska sluta engagera sig!
Men inte ska man skämmas för det, det finns nog en vändpunkt för alla och den kommer förr eller senare!