fredag 11 april 2008

Äntligen fredag

Det har äntligen blivit fredag och alla som ivrigt väntat på den utlovade tävlingen får nu en chans att vinna den åtråvärda skylten, som är vändbar och har två goda budskap. Observera att städningen ingår inte i priset!
Reglerna är enkla! Du ska gissa vad kocken säger och du får lämna hur många svar du vill, på måndag förmiddag avslöjar jag vem vinnaren är! Du får gärna länka till tävlingen på din blogg, så att fler kan delta i tävlingen. Och här kommer tävlingsfrågan!
Det har varit ganska ruschigt på krogen en kväll och man har börjat städa av i köket. När kocken kommer fram till den stora skärbrädan finner han att en vass kniv blivit liggande på rygg, det vill säga med eggen rakt upp.
Frågan är vad kocken då skämtsamt säger?

15 kommentarer:

Åsa! sa...

Hej Frukostflingan! Hittade din blogg via Lilla B, kommer att kika in igen i din krogvärld!

Hasse Wester sa...

Kocker börjar självklart sjunga ´´Den vassa eggen´´ av Ulf Lundell...
Ha en fin helg!

Hasse Wester sa...

Kocken skulle det vara såklart...

Anonym sa...

"vem av er är på smällen?" skulle han utropa!
I ärlighetens namn vet jag inte varför, men så har jag hört ett antal gånger.

Frukostflingan sa...

Jag kan inte annat än fnittra lite åt era svar ikväll, jag tittar in igen i morgon för att se hur det går!
Lycka till med nya gissningar!

cS sa...

Jag kan inte ens gissa, men jag googlade lite. Inget napp. Men en rolig timme fick jag med de olika berättelser jag hittade om din värld. Grunnar vidare på din fråga :-)

Anonym sa...

Jag har faktiskt ingen aning?! Har i alla fall nämnt tävlingen på min blogg och jag ska fundera litegrann så återkommer jag senare.

Ha en bra dag!

Liz1e sa...

"Uppeggande!"

Anonym sa...

nånting med att den skarpaste kniven inte finns i hans kök...

Frukostflingan sa...

Några nya gissningar har det visst blivit, men det finns fortfarande gott om tid kvar innan jag avslöjar sanningen!
Hela söndagen är kvar! Lycka till!

cS sa...

Min gissning ligger dessvärre på en nivå som jag inte vågar belasta denna excellenta sida med. Prydhetens rodnad på kinderna. Det får funderas mer efter nattsömnen :-)

Frukostflingan sa...

cs; *fniss* här behöver man inte rodna, det har jag slutat med för länge sedan. Erkänner dock att jag en gång tyckte det var riktigt pinsamt med några av orden i vårt yrkesspråk!

Anonym sa...

Kan säga, att jag har inte en susning!

Tyvärr har jag stängt ner min blogg p g a, ett allt för ivrigt intresse av ett par läsare!
Tills vidare lever jag anonymt :)
l*eva

Lilla B sa...

Lurigt, lurigt. Kommer enbart på sånt som absolut inte hör hemma i en anständig blogg.
För det är det väl? :)

cS sa...

Något får jag väl presentera fast ingen av mina livlinor kunnat hjälpa mig. " -Vem behöver skärpa sig?" säger nog kocken. Gissar jag skarpsinnigt ..med huvudet på sned..