lördag 19 december 2009

Vem stjäl av tomten

Ännu en dag lider mot sitt slut och här har det skyfflats snö hela dagen. Snart har jag ingenstans att göra av all snö, de uppskottade drivorna börjar bli så stora att jag inte längre orkar kasta upp snön så högt. Försöker hålla rent från snö, men varje gång jag är klar börjar snöfallet igen. Nu singlar det ner stora vita flingor igen, så morgondagen är nog räddad med nytt motionspass.
Även tomten får jag med jämna mellanrum sopa ren från snö och i morse upptäckte jag att det finns en skojare eller en tjuv här i Tingstäde. Tomtens glasögon är borta och stölden måste ha skett någon gång i natt. Trist bara att det finns marodörer även här på landsbygden och jag fattar inte att ett par gamla solglasögon kan vara begärliga så här i vintertid.
Det är tur att det finns så många fler trevliga och positiva själar. Många stannar för att ta en bild på tomteekipaget och få sig en pratstund. I förmiddags kom en granne förbi med två julkärvar till tomtens vagn. Det kallar jag för riktigt engagemang och visst tycker jag att det är roligt när så många visar att de uppskattar honom.
Ikväll får jag väl rota runt i någon gammal låda och se om jag inte hittar ett par nya glasögon till tomten. Om nu inte tjuven kommer på bättre tankar och sätter tillbaka dem i natt.

2 kommentarer:

helene sa...

Morning. Vill bara lämna info om mitt nya bloggplace. Var tvungen att öppna en på blogspot, då webbhotellet har slarvat bort hela min domän! Jag kan logga in bakom kulisserna, men själva sidan visas aldrig.
Gissa om jag är sur!

nya bloggen:
http://macozaza.blogspot.com

Frukostflingan sa...

helene; det är verkligen trist när sådant händer och jag förstår att du är sur...