lördag 5 december 2009

Med vimpel

Jag som inte ville ha vare sig flaggstång eller solur, fick sådana när jag köpte huset för ett år sedan. De fanns i trädgården så det var bara att gilla läget. Flaggstången har jag aldrig använt, eftersom linan hade släppt och åkt ända upp i toppen och där har den suttit fast.
Flaggstången har inte tillhört de mest prioriterade områdena och därför har jag vant mig vid att den bara fanns där och var obrukbar. Ända till jag hittade en ljusgran, som går att hissa upp på stången. Med en sådan skulle jag ha en stor fin gran att kunna titta på både inne och ute, men då måste jag ju kunna använda flaggstången.
Sagt och gjort, när min syster och hennes kille senast var på besök hade jag en lite överraskning till dem. De fick hjälpa mig att ta ner stången så att den kunde få ny lina med nya fina krokar. Och när den låg nere, måste den naturligtvis mätas och få sig en tvätt-omgång. Och nu står den där fjorton meter hög, vit och fin med en vimpel i toppen och väntar på att nya ljusgranen skall anlända till Tingstäde.

2 kommentarer:

Anonym sa...

ser fram emot bild på ljusgranen när den kommer i topp...

kramar från jillsan

Frukostflingan sa...

Kram och tack för trevlig kommentar...
Jag lovar att det kommer en bild på ljusgranen när den är hissad, om jag lyckas fånga den i rätt ljus...