torsdag 3 december 2009

Informationsmiss

Idag ska man ta det väldigt lugnt och inte klappa grannen för hårt på axeln, förrän man förvissat sig om vilken arm man blev vaccinerad mot svininfluensan på. Igår kväll var det nämligen folkvandring här i Tingstäde och målet var Gotlands försvarsmuseum där man laddat upp för vaccination av oss bybor.
Jag kan inte säga att jag precis älskar att få stick i armen, var också tveksam till nyttan med sprutan ända in i det sista. Vägde hela dagen fördelar mot nackdelar och om jag verkligen skulle gå dit. Men nu är det gjort, så jag hoppas och tror att jag gjorde rätt.
Och idag läser jag att man i morgon (fredag) ska dela ut information till alla gotlänningar om tid och plats för vaccinationen. Vad har egentligen hänt med de informationsansvariga? Ska inte sådan information delas ut innan själva vaccinationstillfället? Själv råkade jag av en händelse gå förbi en busskur och fick se ett anslag om att det igår var dags för oss Tingstädebor. Undrar bara om de ansvariga tror att alla går förbi en busskur varje dag eller vilken verklighet lever de i?

Inga kommentarer: