tisdag 29 december 2009

Helgmillum

Idag är det en vanlig vardag och en sån dag mellan jul och nyår kallas på gotländska för helgmillum. Det är enligt förklaringen en dag man inte sätter igång med något större arbete eftersom det snart är helg igen.
Jag har inte startat något nytt och stort arbete, men jag har rensat ut och fyllt bilen med prylar som har sladd och batterier och som ska till återvinningen. Tillsammans med uttjänta lysrör, glödlampor och batterier blev det en hel del, så jag passade på att köra bort det också. Detta kan väl knappast räknas som stort eller nytt och jag var definitivt inte ensam på återvinningsgården. Kanske är helgmillum en sån vardag då man tar tag i saker som blivit liggande allt för länge.
Så nu ska jag fortsätta ta tag i saker som jag inte har hunnit eller haft lust att göra förut. Och jag startar med att bygga en kryddhylla så jag slipper se det fula hålet över köksfläkten längre.

3 kommentarer:

Åsa sa...

Återvinningen är en riktigt bra instans! Man kan träffa gamla bekanta där också, så lite socialt är det också mitt bland allt skräp!

macozaza smycken sa...

Bra att man kan göra annat nu, än att bara skotta snö. =)

Frukostflingan sa...

Åsa; visst är det en bra att man kan slänga allt skräp på en återvinningsstation och jag tycker att vi är duktiga som åker in med så mycket som annars skulle ha hamnat i naturen...

helene; visst är livet skönt utan all snöskottning ;-)