tisdag 18 december 2007

En stor kanna

När jag beställer in någon dryck på krogen, ber jag ofta om att få lite vatten utan is och grönsaker i. Och för det mesta får man också in ett litet glas vatten, men ibland får man en stor kanna med många isbitar i och det gillar jag om kannan är "hällvänlig". Vattnet håller sig kallt och man kan hälla upp det i glaset efterhand. Vissa kannor är dock väldigt svåra att hantera, ofta sitter man där med alla isbitarna i glaset eller på bordet.
En kanna isvatten kan också vara väldigt dekorativ när isbitarna reflekterar några värmeljus i bakgrunden.
Stor var ordet för denna veckas tisdagstema och stor var denna kanna. Här hittar du fler tolkningar av ordet stor!

10 kommentarer:

Cattis sa...

vatten ~ bästa drycken :-)

Paula sa...

utan grönsaker, hihi, själv vill jag gärna ha några droppar lime i!
http://paulaz.se

Frukostflingan sa...

cattis; visst är det bästa drycken...

paula; jag har inget emot några droppar lime bara jag slipper slipprig gurka, citronskivor och annat jox som man petar ner i vattnet...

Wickans värld sa...

Kan vara en risk det där med grönsaker i vattnet. Var ett "statsbesök" här i vår kommun o gästerna var på väg att ta lite gurkvatten... men det var snittgurka (inlagda!!) - just i en tillbringare!! Tur dom blev stoppade!!
Oj, va jag blev törstig helt plötsligt...

Anonym sa...

Fin bild! Och visst är det gott med vatten:-)

Anonym sa...

Hihi på krogen brukar jag beställa en stor stark! ;) Fast jag kan inte skryta med att det händer särskilt ofta...

Frukostflingan sa...

Wickans värld; *ler* skulle ha varit roligt att se dem dricka det "vattnet", hade säkert inte smakat så bra att dricka!

scaniatjejen; vatten tillhör verkligen livet ;-)

malkin; det sägs ju i reklamen att man ska ta varannan vatten, men visst gillar jag att dricka öl på krogen också! ;-)

Anonym sa...

Stora kannor kan vara bra till mycket!
Tack för den snälla kommentaren i min blogg =)

Randi sa...

Läcker bild med vackra reflexer.

Anonym sa...

Tack tack :-)