tisdag 14 juli 2009

Stockholmsveckan

Så har den vecka då alla Stockholmare, som annars håller till på Stureplan och i Båstad, invaderat Visby. Det är en vecka som många förfasar sig över eftersom det brukar sprutas ut mer champagne än det dricks ur glas. Veckan kallas rätt och slätt för Stockholmsveckan och då vet alla i krogbranschen vad det handlar om. Och visst spenderas det en hel del pengar, många krögare är glada och nöjda, medan andra har satt stopp för champagnesprutandet.
Kul är det i alla fall att följa debatten om livet runt hamnen, det ger en bra bild av hur gotlänningar ser på dessa besökare.
"Att dom beter sig som svin eller mer som apor.... Se bara när dom står och viftar med armarna och skriker på sina båtar eller pappas båt..."
"visst är det kul att åka in och titta på "djurparken" ibland..."
Själv undviker jag stan (Visby) helt och hållet under denna vecka!

4 kommentarer:

Åsa! sa...

Nog är det ett spektakel alltid!

Frukostflingan sa...

åsa; det är bara att hålla med...

l*eva sa...

*skakar med olust på huvudet*

Min aversion mot sk. *brats* är ENORM...tror nog att jag är mest glad över, att jag inte har några *dylika tingestar* i min barnaskara!
Men vi HAR, på nära håll!

Frukostflingan sa...

l*eva; håller helt med dig och jag är glad att jag inte längre jobbar i krogvärlden, för jag vet inte om jag skulle klara av att bemöta dem på ett trevligt sätt...