måndag 20 juli 2009

Gotlänningar

Skrev för en tid sedan om duktiga gotlänningar och bland dem fanns Conrad, finalist i Årets konditor 2009. Nu kan man följa det spännande arbetet med att ta fram smaker i en Petit Four eller att få en tårta att se ut som någonting helt annat än en tårta! Självklart hamnar han på min blogglista i kategorin Mat och krogliv.
Andra gotlänningar, som jag under en längre tid följt i bloggvärlden, har äntligen fått en alldeles egen rubrik. Ja, just det - Gotlänningar! Först på listan hittar vi Ingrid från Stenstugu, som är en otroligt flitig skribent och som har en mycket innehållsrik blogg och en hemsida.
Den andra är Åsa, som skriver att hon är en levnadsglad mänsklig varelse som sitter fast i den gotländska myllan! Sitter fast är väl inte det rätta ordet, för Åsa sätter ofta på sig löpardojorna och tar kameran med på sina rundor. Hon förmedlar sina tankar från ön och bjuder dessutom på många fina naturbilder.

2 kommentarer:

Ingrid sa...

Men kära någon, så glad jag blir!! Att få vara med bland dina Gotlänningar och så rart du skriver om min blogg och hemsida - Tack så hemskt mycket!

Jag brukar ju också titta in här hos dig och prenumerar på din feed, aå att jag har koll på när du uppdaterar.

Ha en fin fortsättning på sommaren!
/Ingrid

Frukostflingan sa...

Ingrid; Även om jag inte alltid lämnar en kommentar, tittar jag gärna in hos dig!
Du har nog lite bättre koll på det där med feed och andra nyheter och jag inser att det hänt en hel del sedan jag började blogga.
Om jag inte sätter igång några nya stora projekt ska jag bli lite bättre på att följa med i bloggvärlden i höst eller i vinter eller...