lördag 18 juli 2009

Bratsveckan går mot sitt slut

Denna vecka går mot sitt slut och så även bratsveckan. Tidningen har flitigt följt upp allt som hänt och idag fanns till och med en liten rapport. Polisen tycks i alla fall ha gjort ett bra jobb, mycket alkohol har tagits i beslag och hällts ut.
Till sist kan inte låta bli att notera att mina farhågor häromdagen har besannats. Några unga flickor har fått en stor del av sina liv förstörda. Det är verkligen förfärligt och jag hoppas att mina vänner på andra sidan pölen läser detta, så de är förberedda när deras tonårsdöttrar tjatar om att få åka till Visby under en bratsvecka.

2 kommentarer:

Åsa! sa...

Nej, skicka inte era döttrar till Gotland hur som helst, inte sönerna heller för den delen. Jag tror många är ovetande om hur det egentligen går till denna vecka. För inte kan man som förälder tycka att det är okej?

Frukostflingan sa...

Åsa; jag tror att många föräldrar inte riktigt förstår vilket sorts liv deras tonåringar åker till, och dessvärre är det många som inte vågar ta diskussionen med dem när de börjar tjata om en gotlandsvecka...