tisdag 16 september 2008

Höst i krogvärlden

Var nere på ön några dagar medan visningen av min lägenhet pågick och kunde då konstatera att det blivit höst inom krogvärlden. Ute-serveringarna som på sommaren kantar alla gator i Visby låg nu helt öde och tomma. Inte en enda gäst hade valt att sitta utomhus.

Även personalborden på baksidan av krogen verkar ha övergivits. Inte ens en rökare kunde skymtas trots att fimpburken skvallrar om att någon i alla fall ibland trotsar både kylan och regnet. För mig är detta tydliga tecken på att det blivit höst i krogvärlden. Ännu hoppas man säkert på en eller annan vacker höstdag, men snart stundar arbetet med att plocka in bord och stolar för vinter-förvaring. Höst är denna veckas tisdagstema och här hittar du fler höstliga bilder!

4 kommentarer:

Ingrid sa...

Du kan alltid få till det!! Klart att hösten ser ut så när man jobbar i krogbranchen, jättefyndigt!

Wickans värld sa...

Näe, det ska nog mycket till innan jag sitter ute o äter nu!
Fullt påklädd t ex!! =)
Jag tog in mina stolsdynor igår, har inte suttit på altanen på en månad. Men jag bor ju i kalla nord!!

Anonym sa...

Jag har full förståelse för att de sitter inne. :)
Nu är det ju dags att ta bort utemöblerna också.

Frukostflingan sa...

ingrid; vissa teman är rent hopplösa att få till medan andra är ganska enkla, kul att du gillar mina tolkningar...

wickans värld; jag sitter inte heller utomhus om jag får välja...

lillmonster; visst är det snart dags att ta in utemöblerna...