fredag 12 september 2008

Flyttbestyr

Visningen av lägenheten är över och jag har vågat mig hem igen. Jag har haft en otrolig tur, som redan fått lägenheten såld till ett bra pris trots att bomarknaden just nu verkar lite trög. Antar att det beror på skriverier kring den senaste räntehöjning och att folk håller lite hårdare i plånboken.
Idag har jag träffat köparen och vi har skrivit under köpeavtalet. Vi har också enats om tillträdesdagen och som allt annat i mitt liv just nu så går allting väldigt fort. Den första oktober får jag tillträde till mitt "nygamla" hus och i mitten av månaden ska allt vara tömt och städat här i lägenheten.
Nu återstår det att följa upp det som finns kvar på min checklista inför bostadsbytet, men det räknar jag med att klara av på måndag. Sen är det bara att packa ner resten av bohaget i flyttlådor och se till att det blir kört över "pölen".
Äntligen kan man väl säga, vågar jag ägna lite mer tid för bloggen. Jag ska också besöka mina favoritbloggar igen och försöka uppdatera mig på vad som hänt i bloggvärlden under de senaste månaderna. Så snart är allt som vanligt igen och då skriver jag något varje dag.

Inga kommentarer: