tisdag 23 september 2008

Barnsligt i baren

Jag är barnsligt förtjust över alla nya apparater jag kan hitta i krog-världen. Här är en som hjälper barpersonalen att signalera att baren är öppen, att det är tid för sista beställningen och att baren är stängd. Den här signalapparaten är placerad mitt på bardisken och är väl synlig för alla gäster i lokalen. Ingen gäst med synen i behåll kan undgå att lägga märke till när den gula lampan tänds. Barnslig är veckans tisdagstema och här kan du hitta nallar, troll och mycket annat barnsligt.

8 kommentarer:

Anonym sa...

ha en sån har jag aldrig sett

Anonym sa...

kul! :-)
man måste få vara barnslig

annette sa...

Måste vara alldeles för länge sedan jag var i en bar, har aldrig sett en sådan apparat!

//annette

Anonym sa...

Den var ju super bra.... Den skulle man haft när man jobba inom krogbranchen... Paula

EmmaP sa...

Vilken tuff!

Wickans värld sa...

Om inte annat, så lär nog många bli barnsliga efter att ha druckit ett tag... Men barnslig på ett...ja, mer än ett barnsligt sätt! ...fniss...

Frukostflingan sa...

carina; det hade inte jag heller förrän jag hittade den här...

keb; visst måste man få ta fram sin barnsliga sida ibland, annars vore livet trist...

annette; det sa jag också när jag hittade denna...

paula; den måste ju i alla fall bespara en servitris en hel massa steg..

emma p; tuff, ja visst!

wickans värld; du har så rätt, så rätt... många blir ganska barnsliga efter lite för mycket dryck...fniss...

Jah Hollis sa...

Det var ju rätt fyndigt. Men jag tror heller inte många missar när de ringer i skeppsklockan på Pickwick och gastar: LAST CALL!!!!