söndag 2 augusti 2009

Öl-historia

Vet inte om sonen i Norrland tycker det var länge sedan jag delade med mig av en god skröna från krogvärlden för igår fick jag ett sms med följande historia. Jag säger förstås tack och lägger ut den här!
Cheferna från ölbolagen Carlsberg, Heineken, Norrlands guld och Budweisser var iväg och spelade på en golfbana någonstans i Sverige. När de spelat färdigt satte de sig ner i restaurangen vid golfbanan. De beställde mat och servitrisen frågade vad de ville dricka till maten.
- Jag tar en Carlsberg, probably the best beer in the world, sa chefen för Carlsberg.
Chefen för Heineken höll inte med så han beställde en Heineken vilken han naturligtvis ansåg vara bäst.
- Jag tar en Budweiser, för om det är det bästa ölet i USA, så är det bäst här också, sa chefen för Budweiser.
- Jag tar en Cola, sa chefen för Norrlands guld lugnt.
Alla de andra tittade förvånat på honom och frågade till sist varför han inte drack Norrlands guld till maten.
- Om inte ni ska dricka öl till maten så ska inte heller jag göra det heller...

3 kommentarer:

Åsa! sa...

Ha,ha! Helt underbar!

Lilla B sa...

Underbart!!

Frukostflingan sa...

Hej tjejer, kul att ni också gillade historien...