torsdag 25 oktober 2007

Agera mot högern

Har just lyssnat på Reinfelts öppningstal på moderatstämman och konstaterar att det nu är dags för nästa steg i det moderata förnyelsearbetet. Vi för en konsekvent politik, vår tids problem ska lösas av vår tids parti och allt kommer inte till alla på samma gång, var bara några av hans formuleringar.
Det är precis samma gamla takter som förr, samma högerpolitik, bara serverad ur lite blankare och finare grytor. Vi kan snart se nästa våg komma rullande med ännu fler försämringar för vanligt folk. Det är dags att vakna ur alla söta törnrosadrömmar och göra någonting... NU!!!

3 kommentarer:

l*eva sa...

Listan är påskriven...jag tror t o m 2 ggr.

Dessa *förklädda* oroar mig!
Uppriktigt sagt, vet jag inte vilka som är Värst!

KD med sin dubbelmoral eller M med sin *arbetarkostym*
C sviker de sina och Maud Olofsson har MYCKET långt till *gödsel under naglarna*. Pladderkärring!
MP/V och Fp...tycker jag känns som om de är *ur leken*?

ALLA är så långt ifrån det genuint ÄKTA, så...politik idag, är inget annat än ett Spel , långt ifrån humanism och solidaritet.

Anonym sa...

Nu satt jag frukosten i halsen, inte var det bättre förr..

Frukostflingan sa...

l*eva; tack för din underskrift och dina kommentarer om de "förklädda", du har så rätt, så rätt...

henneles christmas; synd att du satte frukosten i halsen, men jag har inte sagt att det var bättre förr, utan att det är samma gamla höger i lite modernare kläder!