onsdag 22 augusti 2007

Alla goda ting

Alla goda ting är tre, heter det ju och därför ska jag avsluta sviten med bilder från Kutens på Fårö. På gårdsplanen skulle jag lätt ha kunnat tillbringa många timmar och hela tiden upptäckt nya rostiga ting att fotografera. Men vi var hungriga och ville snabbt ha något att stoppa i munnen.

Det doftade fränt av gammal olja när vi passerade in bakom de tomma oljefaten, som bildade ett slags avskärmning till ute-serveringen. I dörren blev vi stående en stund för att ta in alla nya intryck, men det är svårt att beskriva det vi såg. Det kändes inte särskilt inbjudande att sätta sig ner bland trasiga bord och stolar, smuts, färgflagor och spindelnät och dessutom betala för det. Så vi vände och gick ut.

Man brukar ju skämta och säga att det man inte ser har man inte ont av, men jag undrar verkligen hur det såg ut bakom kulisserna och om krogen någonsin haft besök av någon från hälsovårds-myndigheten.

4 kommentarer:

www.nestorforlag.se sa...

Vilka vackra bilder, dit skulle jag också vilja åka, såg jätte mysigt ut.

Frukostflingan sa...

country-dreams; Det var mysigt, på gården och om man inte tänkte på mat!

Anonym sa...

Hmm ja det lät ju inte som en mysig krog. Bra att ni vände.
Ja du den där drinken kan du se receptet på nu på min sida, välkommen.

Frukostflingan sa...

Tack qristall, för drinken såg helt osannolik ut!