tisdag 3 juli 2007

Rena bestick

Det är verkligen en utmaning att leta bilder till veckans tisdagtema, som denna vecka är rent. Jag har tidigare lagt ut ett antal bilder som skulle kunna illustrera detta tema, men det är ju att göra det lite väl enkelt för sig.
"Letar man så finner man", sa alltid en äldre servitris till mig när jag var nybörjare i matsalen och det är ett talesätt som fortfarande gäller.
Bland mina bilder hittade jag denna, som får illustrera veckans tema. Här ligger besticken rena och fina, inrullade i vita pappersservetter och bara väntar på att lunchgästerna ska komma. Det gäller ju att alltid vara förberedd som servitris.

16 kommentarer:

Miss Marie sa...

Man får hoppas att de är rena iallafall! :)

Anonym sa...

Ja besticken måste verkligen vara rena. Härlig bild och tolkning. Ha det gott...

Maria sa...

Härlig bild! Som en bukett blommor...

Sara sa...

Haha, tönkte skriva precis samma som Marie ;) Fin bild och rolig tolkning.

hpy sa...

Bilden far mig att tanka pa en jag tog for lange sedan av bestock i en lada pa en retaurang. Besticken var nog blankande rena, men da man tittade narmare pa bilden sag man hur dammig den nedre ladkanten var!

Anonym sa...

Härlig tolkning och hoppas att de är rena :)

-:♠ TTG ♠:- sa...

Rent ska det vara! :D

Paula sa...

mmm, kommer ihåg hur väl man mediterade medan man gjorde i ordning besticken innan ruschen började...

Anonym sa...

Rent och snyggt bland besticken:-)

Anonym sa...

Ja man hoppas ju verkligen att det är rent när man äter på krogen :D

Anonym sa...

Rena bestick är ju trevligt då man ska äta...hihi !
KRAM EVA

Anonym sa...

Bra bild, som representerar nåt viktigt inom restaurangvärlden: HYGIEN...

Anonym sa...

Dricks det inte rätt mycket Renat på krogen också??

Anonym sa...

Titta så fint! Praktiskt att ha dem inrullade på det där viset.

Anonym sa...

Smart! Och så viktigt det är att de är rena, det sänker verkligen upplevelsen när man måste skicka tillbaka besticken...

Frukostflingan sa...

Tack alla goa och glada bloggare för alla kommentarerna!