fredag 2 januari 2009

Sol i sinnet

Även idag har det varit fint väder på ön och det gäller att vara utomhus så länge som möjligt för att ta vara på ljuset. Man blir onekligen lite lättare till sinnet när solen tittar fram och det behövs verkligen efter den långa gråväderstyngda hösten. Och jag delar med mig av ännu en bild från träskkanten.
Ett gott skratt behöver man också få varje dag, men ibland räcker det med att få dra på smilbanden lite grann. Det gjorde jag när jag idag läste om Gotlands första nya nyetablering för år.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad kul att hitta hit, det här var en blogg jag gillar. Kommer att återvända.

På tal om sol och ljus. Idag har jag arbetat, mörkt när jag åkte iväg, mörkt när jag kom hem. Men ledig i helgen, får se om det kommer sol då.

cS sa...

Mmm, här i söder har vi också njutit av det stora ljuset. På Ön är man verkligen med i tiden. Tänk att datorer kan användas till så mycket :-) God fortsättning /Claus

Frukostflingan sa...

pyret; välkommen hit, det var roligt att höra att du gillade min blogg! Och nu ska jag titta in hos dig...

cs; med tillräcklig fantasi kan man nog använda datorer till vad som helst ;-)