lördag 3 juli 2010

Lapp på lapp

Trodde att jag var igång med dagligt skrivande igen, men ack vad jag bedrog mig! Måste nog ha en lapp på datorn för att inte glömma bort bloggen helt, men jag har under en lång period haft lappar överallt för att komma ihåg allt jag ska göra.
Favoritplatserna för mina lappar har varit på köksbordet, kylskåpet och skrivbordet, men ändå har jag ständigt missat någon lapp. Till sist hade jag så mycket lappar överallt att det var svårt att få någon ordning på dem. Det var ganska irriterande så till sist skaffade jag en fin bok och den kallar jag nu för min "extrahjärna".

I boken skriver jag numera in allt som jag ska göra idag, i morgon eller någon gång längre fram. Nu ligger boken på mitt köksbord, lätt att ta fram när jag kommer på något som ska göras eller om jag fått någon genial idé som ska förverkligas. Och varje gång jag gjort något av allt jag skrivit in sätter jag ett datum på raden när jobbet är klart.
Genom att använda min "extrahjärna" behöver jag inte längre leta bland alla lappar och saker och ting blir gjorda utan större ansträngning. Det har faktiskt blivit en god vana att ögna igenom boken varje morgon och jag slipper tänka på att jag glömt något. Jag har med andra ord fått lite struktur på alla mina små och stora projekt.

Inga kommentarer: