måndag 21 juni 2010

Hänt sen sist

Har länge funderat över att komma igång med mitt skrivande igen, men det har alltid stannat vid blotta tanken. Det har gått alldeles för lång tid sedan jag skrev sist och kanske är det därför som motståndet har varit extra starkt. Eller så beror det på att jag behövde ta en paus från skrivandet igen.
Och vad har då hänt de senaste tre månaderna förutom att det ser ut att bli sommar även i år. Butiken är färdiginredd, glassboxen är fylld och alla saker är prismärkta och uppställda. Så har jag startat och har nu sommaröppet varje dag utom söndag och måndag. Lite ledig tid behöver jag förstås ha även i år. Det känns verkligen fräscht i butiken nu och extra kul är det när folk dessutom säger det.
Vi (ett gäng människor i Tingstäde) har startat en ekonomisk förening för att kunna köpa Gazeliigården och skolan eftersom vi så väl behöver en samlingslokal i bygden. Nu väntar vi bara på att kommunen ska ge oss en prislapp på fastigheten så vi kan börja sälja andelar i föreningen. För pengar behövs det sannerligen om vi ska få allt att gå runt.
I hembygdsföreningen har vi förändrat vårt medlemsblad, från ett par tättskrivna ark till ett litet tryckt häfte. Det delades ut för någon vecka sedan och vi har fått många uppskattande kommentarer. Och jag har tagit mig friheten att lägga in en pdf på min hemsida så att även mina gamla vänner ska kunna läsa. Och visst kan du också kika i vårt Tingstädeblad, det är bara att klicka på den här länken.

Inga kommentarer: